Op deze pagina vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen.
Nog steeds een vraag zonder antwoord? Neem dan contact met me op. Ik help je graag verder :-).

Zijn de juwelen handgemaakt?

Ja, alle sieraden zijn handgemaakt door mij, en telkens in zeer kleine oplage.
Omdat elk juweel bovendien handgeschilderd is, is elk stuk uniek.

Is er een garantie op de sieraden?

Al onze sieraden werden met veel ♥ handgemaakt, en uiteraard doe ik er alles aan om ze ook in topconditie aan jou te leveren. Toch kan het gebeuren dat een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kan maken op garantie.

Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen 2 maanden na constatering van het gebrek melding bij mij hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zal Studio Malie kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. De verzendkosten zijn wel voor jouw rekening.

Stuur voor je je sieraad terugzendt een mailtje naar marie-lise@studiomalie.be voor verdere afspraken.

Volgende zaken vallen niet onder de wettelijke garantie:

  • Er is geen garantie op het verkleuren van metalen onderdelen. Deze verkleuring is natuurlijk en hangt af van de zuurtegraad van je huid. Ik raad aan om de sieraden uit te doen als je doucht, een bad neemt, gaat sporten of slapen. Let verder ook op met haarlak, parfums en douchegel.
  • Er is geen garantie voor beschadigingen door chemicalieën, zuren of fysieke toetakeling. Een sieraad dat is beschadigd door zichtbaar abnormaal of niet-conform gebruik valt niet onder de garantie.

Hoe kan ik betalen?

Je kan op heel wat verschillende manieren betalen.

Er is de klassieke overschrijving of Paypal en Sofort. Belgische klanten kunnen ook gebruik maken van de ING-, Belfius- en KBC-mogelijkheden of Bancontact. En speciaal voor de Nederlandse klanten is er ook iDeal.

Zijn de betalingen veilig?

Ja, betalingen gebeuren volledig veilig.
Wij werken samen met Mollie voor de betalingen. Op www.mollie.com vind je meer info over dit betaalsysteem.

Van waar worden de juwelen verzonden?

Al de sieraden worden verzonden uit België. Je zal dus niet lang moeten wachten op je bestelling.

Verzendt Studio Malie ook internationaal?

Ja hoor. Voorlopig vooral naar Nederland en Luxemburg.
Woon je in een ander land, neem dan contact met op

Hoeveel kost de verzending?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de bestemming:

  • België: € 4,50 (afhaalpunt) of € 6,50 (thuislevering) (gratis verzending voor bestellingen boven € 50)
  • Nederland en Luxemburg:  € 7,50 (afhaalpunt) of € 9,50 (thuislevering) (gratis verzending voor bestellingen boven € 75)

Alle bestellingen worden verzonden via track & trace met Bpost of DPD.

Ben je in de buurt van het mooie Dendermonde, dan kan je ook je bestelling (na afspraak) komen afhalen. In dat geval worden er uiteraard geen verzendkosten in rekening gebracht.

Hoe lang duurt het eer mijn bestelling toekomt?

Ik doe hard mijn best je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren. In het algemeen worden bestellingen 1-2 dagen na ontvangst van betaling verzonden. Bij op maat gemaakte sieraden duurt het iets langer, 1-5 dagen, alvorens je bestelling verzonden wordt.

Na verzending moet je dan nog rekening houden met de levertermijn (= de tijd die de leverancier nodig heeft om het pakje bij jou te krijgen):

  • Levertermijn voor België: De levertermijn na verzending is 2-3 werkdagen.
  • Levertermijn Nederland en Luxemburg: De levertermijn na verzending is 2-5 werkdagen.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor mogelijke vertragingen die te wijten zijn aan Bpost of DPD.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan ik dat?

Ja hoor. Als je bestelling nog niet verzonden is, kan je me een e-mail sturen met de boodschap dat je je bestelling wil  annuleren. Ik stort het reeds betaalde bedrag volledig terug.

Werd je bestelling al verzonden, zie dan de volgende vraag ;-).

Opgelet: dit recht om je bestelling te annuleren is niet geldig voor op maat gemaakte of aangepaste sieraden. Voor deze producten is de bestelling bij betaling definitief.

Ik wil mijn bestelling retourneren. Hoe doe ik dat?

Natuurlijk hoop dat je blij bent met je bestelling. Mocht dit niet zo zijn, dan heb je het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling rond de sieraden niet verbroken is (dit voor hygiënische redenen). Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.

Wil je gebruik willen maken van je herroepingsrecht, dan heb je na annulering nog eens 14 dagen tijd om je product retour te sturen. Je krijgt dan het orderbedrag van de geretourneerde producten inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou naar ons zijn voor eigen rekening.

Opgelet: dit herroepingsrecht geldt niet voor op maat gemaakte of aangepaste sieraden. Bij deze producten is de verkoop na een succesvolle betaling definitief.

Hoe retourneer je je bestelling?

  • Stuur een mail naar marie-lise@studiomalie.be met de boodschap dat je je bestelling (of een deel) wil terugsturen.
  • Zend het product met alle geleverde toebehoren naar:
    Marie-Lise Van Wassenhove
    Leo Bruynincxstraat 17
    9200 Dendermonde
    BELGIË
  • Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits ik het product ondertussen in goede staat retour ontvangen heb.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Het kan altijd gebeuren dat er iets niet helemaal loopt zoals gepland. Heb je een klacht in verband met je bestelling, mag je me uiteraard altijd contacteren via marie-lise@studiomalie.be.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.